Friday, February 10, 2012

Demi Duha....:)

Assalamualaikum :)

Recently i've read a novel name "Demi Duha"..this novel told me about the fadhilat of Duha prayer..this novel is about a man name Hamdal who encounter lots of obstacle in his life but when the sun rises, with blessing of Duha prayer it wash away all of his sadness in his life..this story teach me more about Duha..and make me want to constantly do Duha prayer..insyaAllah..there are a lots of evidence of miracles that we're not expected when we perform Duha prayer..Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..lets together we discover Duha prayer benefits..insyaAllah..

Duha Du'a..

"Ya Tuhanku..sesungguhnya waktu Duha adalah Duha-Mu, keagungan adalah keagungan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, kekuasaan adalah kekuasaan-Mu, penjagaan adlah penjagaan-Mu. Wahai Tuhanku, jika rezeki aku di atas langit, maka turunkanlah ia. jika rezeki aku berada di bumi maka keluarkanlah ia. jika rezeki aku sukar, maka permudahkanlah. jika rezeki aku haram maka sucikanlah ia. jika jauh maka dekatkanlah ia dengan kebenaran waktu Duha-Mu, keagungan-Mu, keindahan-Mu, dan kekuasaan-Mu..wahai Tuhanku anugerahkanlah ak rezeki yg halal..baik..dan banyak..serta bermanfaat kepada aku dan org lain sbgaimana rezeki yg Engkau anugerahkan kpd hamba2-Mu yg soleh, dengan rahmatMu,wahai zat yang Maha Penyayang.."..aamin..


p/s: may Allah bless us and help us in our life..


No comments: