Sunday, October 24, 2010

Allah

Allah..
aku perlukan kekuatan dariMU
Kau kuatkanlah aku..



aku selalu pujuk diri ni..

"Ujian tu sunnah perjuangan wahai diri
bersabarlah dalam menghadapinya kerana
perjuangan kita masih jauh.."

tapikan,hati ni manja sgt..
mesti ada jer yang xkena..cmne ea..
umm..hati jgnla mcm ni..
kesiankanlah sy..
sy msih perlukan awak yg matang..
awak ingat tak ada dlm satu ayat Allah ni;


aku pujuk lagi diri ni melalui hati..


.....'boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,
padahal itu baik bagimu,
dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu,
padahal itu tidak baik bagimu.
Allah mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui'

kan ada dalam Quran..
surah al-Baqarah ayat 216

tapikan..hati ni masih lagi dilanda kesedihan..
Allah bagaimana lagi aku dapat memujuk hati ni..
aku tahu..aku perlu lebih dekat dgnMu..
aku cuba..dan terus mencuba...
tapi kdg2 hati dalam diri ini terlalu rapuh..
air mata ini terlalu mudah berlinang dr kelopak mataku Allah..
Allah aku pohon padaMu..
Kau bantulah aku dlm mencari ketenangan dlm diriku..
aku tahu semua ini adlah ketetapan dariMu..
Kau menghadirkan dia dalam hidupku..
untuk membuat ku menjdai lebih tabah..
insyaAllah.


'..Dan janganlah kamu merasa lemah,
dan jgn pula bersedih hati,
sbb kamu paling tinggi darjatnya,
jika kamu orang beriman..'



p/s: tengah pujuk hati nih..

2 comments:

I.R said...

sahabat...nampaknya kamu seperti dilanda ujian.maaf sbb aq takde ngan kamu even untuk support kamu..walau ape pun ujian yang kamu hadapi,hadapi ia dengan penuh kesabaran..

bila engkau memandang segalanya dari tuhanmu..yang menciptakan segalanya,yang menimpakan ujian,yang menjadikan sakit hatimu,yang membuatkan keinginanmu terhalang,serta menjadikan susah hidupmu...pasti akan damailah hatimu..kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia...
bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu..
retaknya hatimu..
tapi mungkin itulah yang DIA mahu..
kerana DIA tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengannya..

aku ske dan aq belajar sesuatu dari ayat ni.dan aq harap kamu pun dapt sesuatu darinya.. :) jaga diri baik-baik sahabat..

Nurfarahim Abdullah said...

wani...hmmm..Allah SWT sentiasa ada dgn wani...ain klu sedih..2je ain ingat so i'll be ok again..hehe