Saturday, October 23, 2010

Bila 'dia' Bertandang

erm...alhamdulillah..tergerak hati ni nak update lg blog ni..erm..pagi2 macam ni mmg senang nk meluahkan sesuatu..ermm...

keyboard ni aku tekan dengan penuh semangat(yelah tengah bersemangat nk menulis)..erm..

alaa..nape tetibe hilang lak idea nk menulis nih(TETIBE PLAK BLUR)..jap2..

ok2..bismillahirrahmanirrahim..

pertama kali aku kenal dia..dia nmpak mcm pemalu jer..aku ni pn pemalu jgk orangnyer(bkn perasan tp kenyataan)..erm,mugkin Allah telah takdirkn utk aku bertemu dan menjalinkan ukhwah dgn dirinya...dia cuma tegur2 macam tu jer..aku pn xdala layan sgt..erm,kter kn kena jaga diri..lepas tu,kami ada menyertai satu program bersama2 dan disitu bermulanya keakraban kami..dia xhenti2 mengambil berat ttg diriku walaupun kdg2 aku ragu..benarkah dia mengambil berat ttg diriku..lama kelamaan,aku mula percaya akan dirinya..dia tidak seperti yang ku sangka..dia banyak mengajar aku erti kehidupan ni..supaya aku lebih sabar dalam menjalani hidup ni yang tidak pernah kering dengan ujian dan dugaan dariNya utk menguatkan kita..

lagi kami rapat..lagi banyak yg aku pelajari dari dirinya..urm..dia selalu kata aku kuat..aku kuat..tapi aku merasakan yang dirinya lebih kuat dariku kerana dia dapat menanggung beban yg begitu berat dalam hidupnya dibanding dengan diriku.

"awak kuat,saya nk jd mcm awak",dia selalu kata mcm tu kat aku..erm..tp aku penah kata aku x sekuat yg dia sgka..tp dia tetap kata aku kuat dan dia ingin menjadi seperti diri aku..Allah mudah2an aku dapat menjadi sekuat yg dia pernah katakan padaku..

tetapi akhir2 ni dia sering didatangi oleh 'dia' yang aku sendiri xmampu nk menolak kehadiran 'dia'. yang aku mampu hanyalah menjadi kuat untuk dirinya..Allah aku pohon andai telah Kau takdirkan dia untuk menghadapi 'dia'..kau kuatkanlah dia ya Allah..jadikan dia seorang yang tabahh dan mampu menerima ketetapanMu...amin..

buat dia..

awak,sy xsekuat macam awak kata..
tp sy akan jd kuat utk awak..
sy xnk awk terbeban dengan kehadiran 'dia'..
sy thu 'dia' mampu kuatkn awak..
kerana 'dia' dtg dariNya..
awak kuat tau..
sy syg awak krn Allah..
sy thu awak mmpu hadapi 'dia'..

p/s: dia dan 'dia'tak sama...

1 comment:

e.m.a.d said...

Ya Allah, lindungilah kami di bawah kekuasaanMu.. semoga dengan perlindunganMu, jiwa kami menjadi kuat dan tabah.